Thursday, April 28, 2011

Broga Hill

hari isnin yang lepas [25th.April2011] aku follow ex2 KMTJ dan beberapa budak2 UIA ke Bukit Broga. Satu pengalaman yang amat seronok bagi aku. ^^,
Kitorang semua bertolak ke Semenyeh pada malam Ahad dan malam tu kitorang overnight ( tak tido -.-" ) semata-mata nak daki bukit tu awal-awal pagi sebab nak tengok matahari terbit. Pendakian mengambil masa dalam 1jam dan aku merupakan orang kedua yang tiba ke puncak bukit walaupun tanpa berbekalkan lampu suluh ( jalan gelap takde lampu ).HAHA*ketawa bangga* satu kepuasan apabila berada di atas puncak bukit kerana angin nya yang kencang dan sejuk. Pemandangan dari atas pun amat mengujakan.


dalam perjalanan yang mengantukkan -.-"


tiba di puncak.time ni gelap lagi


dah terang sikit. 14org semuanya ;)


aku dan sunrise


happy sakan.hoyeeaaahh!!


dah nak turun time ni :D



balik je dari Broga Hill,kitorang pergi pulak mandi kat Air Terjun Hulu Yam. Ini kali pertama aku mandi kat air terjun. Yeaahh! *sakai.haha. Gamba aku tak boleh tunjuk sangat sebab semua mandi tak pakai baju. Aurat tuu..haha. Yang best time ni,tengah best-best makan durian yang kitorang bawak,tiba-tiba datang seekor monyet kat belakang aku nak mintak sikit. Yelaa,dalam hutan kan. Monyet ni sensetif sangat hidung dier sampai dapat hidu bau durian kitorang.haha. Semua makanan dibedal lepas dapat durian then boleh plak ajak geng-geng monyet yang lain.haha.kitorang pun baling monyet nih guna batu sebab dah marah sangat. Baru pandai nak lari.haha


lepas mandi. Sejuukk~


monyet kelaparan.HAHA



p/s : pengalaman yang manis sangat sepanjang aku berada di sini. Trimas kawan-kawan :)



No comments:

Post a Comment